Közoktatás Szabó Fruzsina

„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben"

Elolvasom

Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg, hogyan gondolkodik egy felvételiző, kreatív-e, van-e nyelvi érzéke, hogy ha bekerül egy tehetséggondozó, hat- vagy nyolcosztályos gimnáziumba, akkor ott hogyan fogja megállni a helyét – mondta az Eduline-nak a negyedikesek és a hatodikosok magyar nyelvi felvételijéről a Radnóti-gimnázium tanára.

Közoktatás MTI

Még mindig nem megy a matek a nyolcadikos diákoknak

Elolvasom

Közepesen teljesítettek a nyolcadikos diákok matematikából a középiskolai felvételin, magyarból pedig romlottak az eredmények. A hatévfolyamos gimnáziumba készülőknél ellentétes a tendencia: ők magyarból javítottak és matematikából rontottak. A legjobban a nyolcosztályos gimnáziumba jelentkezők teljesítettek.